1. Vis hensyn og respekter hinanden i haveforeningen.
2. Sørg for at have en ærlig dialog med dine naboere vedr. hæk og ukrudt.
3. Kontakt ordensudvalget hvis du er i tvivl eller har brug for hjælp.
4. Hvis ordensudvalget kan se at der er en have som ikke bliver holdt, går Ordensudvalget i dialog med haveejeren.

Det er vigtigt at du sørger for at:

1. Din have fremstår velholdt til alle tider.
2. Klippe din hæk ud til fællessti (vis hensyn til ynglende fugle – vent med at klippe hækken til omkring Sankt Hans). Hække bredden må max være 30 cm fra hæk rod til stien.
Hæk Højde max 1,80
Udhæng over stierne skal være 4,10 over jordhøjde.
Mod alle stier der være levende hegn, gerne lavt og max 1,80 m højt, så foreningens område fremstår grønt og indbydende.
3. Du skal holde din andel af stierne fri for planter mm. Fra hæk kant og til midt på sti, husk også trekanterne. De haver, der ligger op til offentlig vej, skal ligeledes luge og passe hæk på denne side af deres grund.
4. Vi skal kunne se aktivitet i haven. Hvis du af vægtige grunde ikke kan holde din have i en periode, skal du give ordensudvalget besked, så I kan finde en løsning sammen. Hvis du er i tvivl om hvordan din have skal fremstå, er dette udvalget du skal kontakte eller bestyrelsen.
5. Det er ikke tilladt at bruge pesticider. Så som roundup og kemisk plænerens.
6. Invasive vækster kan holdes i bede når disse er sikret mod spredning, så de ikke er til gene for dine naboer.
7. Din have er forsynet med tydeligt havenummer.