Inden du vil købe en have i Ørkild Haveforening er det en god idé, at du sætter dig ind i vores vedtægter og ordensreglementer.

Haven udbydes først 7 dage internt i foreningen. Herefter træder ventelisten i spil. Når haven har været yderligere i 7 dage i udbud til ventelisten, kommer haven i ”fri handel.” I langt de fleste tilfælde er det interesserede fra ventelisten, der kommer med bud.

Hvis du har fundet den have du ønsker at købe eller gerne vil have fremvist kan du skrive en besked til foreningen til hf.oerkild@gmail.com. Man kan aldrig byde over vurderingsprisen! Igennem os aftales, hvornår haven kan fremvises hvor sælger som regel også vil være tilstede og hvor du kan få oplysninger omkring vurderingen på haven.
NB! Da nogle af husene efterhånden får ret høje vurderingspriser bedes du bekræfte, at du rent faktisk kan lægge købssummen inden du indsender dit bud, så priserne ikke bliver presset unødigt op.
Du kan først komme i betragtning til en handel af haven i det, der ikke er en med højere anciennitet på ventelisten, der byder over dig.
Hvis du bliver enig med sælger om en handel og du er bekendt med ovenstående kontaktes bestyrelsen. Så arrangerer vi et møde, hvor vi skriver overdragelses papirer/kontrakt. Alt foregår via bankoverførsler.

Du som køber skal være forberedt på at den resterende haveleje for året du køber i
påhviler dig.